13 decembrie 2013

Închinare şi rugăciune la moaştele Sfântului Apostol Andrei, Durleşti


       

 Moaştele Sfântului Apostol Andrei din cuprinsul Arhiepiscopiei Tomisului, Dobrogea, au fost aduse la Mănăstirea Sfântul Apostol Andrei din Durleşti, R.Moldova, în data de 11 decembrie, cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Teodosie. Cu aceasă ocazie, la mănăstire a fost oficiată Sfânta Liturghie în data de 12 decembrie, iar la ora 12.00 s-a  organizat  Drumul Crucii cu Sfintele moaşte, prin localitate. 

      Astăzi, 13 decembrie, deoarece se sărbătoreşte hramul Sfântului Apostol Andrei la mănăstire,  am avut ocazia să merg acolo şi să mă închin şi eu, să particip la Slujba Arhierească oficiată de un sobor de preoţi din ţară şi de peste hotare în frunte cu Înalt Presfinţitul Mitropolit Petru al Basarabiei şi Exarh al Plaiurilor.

   Slujba m-a inspirat, mi-a adus multă pace în suflet şi credinţă. Mare mi-a fost bucuria să văd faptul că Sfânta Liturghie se oficiază în biserica nouă. Desigur, deocamdată biserica nu este pictată în interior, si mai este mult de muncă la tencuiala zidurilor din exterior. Totuşi, cu ajutorul lui Dumnezeu şi strădania fiecăruia dintre noi, creştinii, va fi finalizată şi această divină lucrare. Apoi, m-am bucurat la gândul că, odată cu aducerea Moaştelor Sfântului Apostol Andrei în Moldova, a căzut zăpada :) 

     
     Deşi în biserica nouă azi a fost frig, totuşi nu l-am simţit atât de acut, pentru că a fost o atmosferă de bucurie duhovnicească prezentă în fiecare suflet acolo. Erau şi copilaşi foarte mici care au dat dovadă de stoicism veritabil, rezistând până la sfârşitul Liturghiei. 
    După predica Înalt Presfinţitului Mitropolit Petru al Basarabiei şi Exarh al Plaiurilor, ne-a felicitat părintele stareţ, Arhimandrit Andrei, spunându-ne, de asemenea, cât de uşor i-a fost să treacă hotarul cu sfintele moaşte în Moldova, la gândul că Sfântul Andrei şi-a dorit să vină aici. Şi noi, creştinii, îi dorim prezenţa la fel de mult, el fiind iubitul Apostol al neamului nostru ce ne-a încreştinat de la începutul veacurilor. Părintele s-a mirat, de altfel, şi de evlavia vameşilor, atât de o parte, cât şi de alta, faţă de Sfântul Andrei, pe care l-au primit şi l-au cinstit cum se cuvine. 
     După cuvintele de încurajare şi felicitare, ne-am închinat cu evlavie Sfântului Andrei, am fost miruiţi, după care am fost invitaţi la o agapă creştină. 
     Racla cu Sfintele moaşte se vor afla la Mănăstirea Sfântul Apostol Andrei din Durleşti până în data de 17 decembrie.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu