7 februarie 2015

Conflictul






Studioul de animaţie Soyuzmultfilm, cu benzile sale desenate, a oferit tonuri oarecum mai luminoase copilăriei mele. Pe atunci, nu ştiam de Biserică, de Dumnezeu şi Cine este bucuria veritabilă. Ieri, am descoperit întâmplător o producţie pe tema anti-război - "Conflictul" - din 1983, pe care nu am apucat să o văd în acei ani. Mai bine, pentru că, probabil, nici nu o înţelegeam până la capăt.

 "A fost un succes imens, deşi Goskino (Organizaţia Cinematofragiei de Stat) nu a aprobat filmul, având în vedere faptul că este prea pacifist. 
Regizorul Bardin G. afirmă: "Ideea acestui film mi-a venit în vis. M-am trezit cu sentimentul că am primit un dar. Chibriturile se certau pentru cutii. Unele aveau capete albastre, iar altele - verzi. Cearta sa transformat într-un război nuclear". Scena finală reprezintă alegoric urmările războiului atomic" (traducere de pe Wikipedia).


Conflictul, Soyuzmultfilm, 1983:











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu